Sunday, May 8, 2011

Hannes Anier 11C

Külastasin 5.mail KuMu kunstihoone suures saalis olevat näitust ''Armastuse, mitte raha pärast'', mis vaatleb tänapäeva graafikat laiemas kaasaaegse kunsti loomise ja suundumuste kontekstis. Lugedes läbi tutvustava brošüüri ning leides end peatselt Kumu suure saali ees seistes, pean tunnistama, et erilisi suuri ootusi ma näituse peale ei pannud ning olin pigem skeptiliselt meelestatud. Eelarvamuslik suhtumine kaasaegsesse kunsti mind siiski näitusele sisenemast ei peatanud ning otsustasin selle kolmveerand-tunnise näitusekülastuse enda jaoks võimalikult huvitavaks muuta.
Triennaal oli avatud kaasaaegse kunsti kõige uuematele suundumustele, hõlmas fotosid, videoid ning erinevaid trükimeediume, mis muutsid näituse külastamise huvitavamaks ja mitmekesisemaks. Näitus jagunes alateemadeks, mis armastuse keerulist struktuuri avades käsitles erinevaid armastuse ja rahaga seotud märksõnu nagu sõltuvus,igatsus, pühendumine, perekond, poliitika, religioon ja armastus.


Adal  Maldonado ''Wipe''(''Paberrätt'')
Töö, mille näituselt välja tooksin ning mis mulle eriliselt meelde jäi, on Adal Maldonado ''Paberrätt''.  Võti, mis selle teose äärmiselt huvitavaks muudab, on selle lihtsusesse peidetud vägagi tabav mõte. Adal Maldonado on kujutanud klaaskarbi sees olevat paberrätikukarpi, mille peal on kiri: ''Towels To Purify The Hands Of The Smell Of Money'' ning mille otsast ulatub välja roheline paberrätt.  Dollarirohelised rätikud käte raha lõhnast puhastamiseks, mida kunstnik on kujutanud, toimivad kui irooniline meeldetuletus, et raha lõhna on tunda igal pool. Elades ajastul, kus üha rohkem sõltutakse rahast ja sellega seonduvast, sobib töö maailma hetkeolukorda arvestades ideaalselt ning kunstniku väljendusviisi taga peitub minu arvates midagi rohkemat kui lihtsalt naelapeale pihtasaamine. Raha on mõjutanud kogu tänapäeva ühiskonda ning mänginud olulist rolli nii inimeste väärtushinnangute kujunemisel kui eesmärkide püstitamisel. Adal Maldonado (''Wipe'')  lähenemine sellele ühiskonda vaevavale probleemile on äärmiselt originaalne ning vaatajale oma mõtte edastamine lihtsalt geniaalne. Sellest ka põhjus, miks otsustasin valida just selle töö.

Ryts Monet ''Free as a Bird'' (''Vaba kui lind'')
Teine töö, mille valisin, on samuti lihtne, kuid idee jällegi tabav. Ryts Monet' kujutab pildil rahutuvi hamburgerisaia vahele asetatuna. Teos on äärmiselt huvitav ning selle lahtimõtestamine kindlasti individuaalne.Minu silmade läbi üritab autor edasi anda suhteliselt kriitilises võtmes mõtet pidevalt muutuvast maailma ühiskonnast, selle eluviisidest ning toitumisharjumustest. Kui tuvi sümboliseerib kristlikus maailmas rahu ja lootust, siis hamburger seostub üsna kindlalt Ameerika kultuuri ning selle ekspansiooniga, kus poolehoidjaid ahvatletakse meeldivate, kuid tegelikkuses tervisele üldiselt kahjulike asjade abil. Huvitavaks pean ka teose värvilahendust kunstniku poolt. Pildi mustvalge kujutamine muudab selle töö mõtte sügavamaks ja süngemaks ning paneb tahes tahtmata juurdlema inimeste kitsale mõtlemisele. Põhjus, miks valisin just selle töö, peituski teose salapäras ning selle salapära taga peituvas mõttes, mida võib võib vaadelda mitme erineva nurga alt.

Üldiselt pean tunnistama, et mõtteid, mis näitust läbides tekkis, oli palju. Olles kaasaegsest kunstist suhteliselt kauge inimene, oli uudne kogemus käia vaatamas midagi teistsugust, omapärast, millega võib-olla igapäevaselt kokku ei puutu. Mis näituse juures enim meeldis, oli teoste erinevus ning autorite huvitav ja omanäoline lahendus. Kokkuvõtteks pean tõdema, et minu suhtumine kaasaegsesse kunsti muutus ning, et eelarvamusega kunstinäitusele minek ei ole kunagi hea idee, olgu see siis kasvõi abstraktne kunst.

Hannes Anier 11C





 




No comments:

Post a Comment